Nooz

Enkele dagen geleden ben ik samen met the boyfriend naar een welness genaamd Nooz geweest. We hadden dit al een half jaar geleden vast gelegd omdat we voor onze kerstmis een bon hiervan hadden gekregen. Bij het vastleggen vonden we al dat het redelijk wat geld was, maar uiteindelijk toch beslist om het een keer uit te proberen.

IMG_1617

We werden Dinsdag middag verwacht bij Nooz. We werden door een heel vriendelijke vrouwe ontvangen.  We mochten meteen een smaakje kiezen voor ons fruitsapje. We kozen alle twee voor mango. Dit was trouwens super lekker! Bij ons drankje kregen we dan heel de uitleg van wat er ons allemaal te wachten stond. De namiddag begon voor ons met een duo massage, hiervoor zou Nooz bekend staan. Hier hebben we ook van genoten. We mochten zolang blijven liggen als we wilden en konden iemand opbellen als we klaar waren voor de volgende activiteit.

005_nooz_1.jpeg
deze foto komt van de site van Nooz zelf

Na de massage hadden we gekozen voor de Mystic Water belevenis. De boyfriend wou die heel graag doen omdat dit midden in het bos was en natuur hier het belangrijkste is. In het midden van ons stukje bos stond een heet bad dat we zelf warm moesten houden d.m.v een houtvuur. Tijdens deze belevenis kregen we nog tepanyaki om te eten. Dit was heel lekker maar wij vonden het jammer dat er niet wat meer koude groentjes waren zoals komkommer en tomaat. Je kreeg ook maar van elk soort vlees of vis maar 1 exemplaar. Er was wel voldoende vlees en vis voor 2 man maar we moesten dan overeen komen wie welk stukje kreeg. Het zou leuker geweest zijn als er van elk 2 stukjes lagen zodat we elk zelf konden kiezen wat we aten zonder eerst te moeten overleggen. We vonden dat we per slot van rekening genoeg hadden betaalt om voldoende keus te hebben. We vonden het ook jammer dat er niet iets meer brood was. We wilde bellen om extra te vragen maar er lag nergens een kaartje met hun nummer op dus hebben we er zelf voor gekozen om dit zo te laten. Tijdens deze ervaring kregen we ook 2 flessen drank en nog een kan plat water. Hier mochten we ook heel de avond en nacht blijven zitten zo lang we zelf wilden.

IMG_1610.jpg

Na enkele uurtjes beslisten we dan om  naar de kamer te gaan. We vonden het een beetje teleurstellend dat ons bed eigenlijk een zetelbed was maar het zag er nog gezellig uit dus niet zo een groot probleem. We hadden gekozen voor een huisje waar we alle ramen konden open zetten zodat we het gevoel hadden buiten te slapen. Het enige nadeel hieraan was dat er ook geen vliegenraam in was dus we hadden redelijk veel last van muggen tijdens de nacht. Er was wel een lampje tegen de muggen voorzien maar dit hielp niet zo veel.

IMG_1614
Is dit konijntje niet super schattig?

Bij aankomst in de kamer was er nog een verassing voor ons in de diepvriezer. Er stond nog een dessertje in voor ons met twee. Dit vond ik een heel leuke verassing. Voor we gingen slapen hebben we nog samen gezellig een film gezien via de beamer die op de kamer staat. In de kamer heb je ook een ijskastje met nog wat drinken in dat je gratis mag consumeren. Ik vond het wel jammer dat er 4 blikjes cola zero in stonden en geen gewone cola. Er lagen ook nog 2 pakjes chips voor tijdens de film.

IMG_1622

S’morgens belde we dan om te laten weten dat het ontbijt mocht komen. Dit kwam heel snel op een half uurtje was alles opgediend. We hadden de dag voordien moeten kiezen wat voor soort omelet we wilden. We hadden beide gekozen voor een omelet met zalm en bieslook. Heel lekker! Het ontbijt vond ik heel goed en niets op aan te merken! We kregen onder meer verse yoghurt, koffiekoeken, croissants, verse appelsiensap, vers fruit, 3 soorten confituur, 2 soorten kaas, …. We konden ook kiezen tussen koffie, thee of chocolademelk.

IMG_1623

Na het ontbijt hebben we nog gebruik gemaakt van de regendouche op de kamer. Dit was de eerste keer dat ik een regendouche gebruikte. Ik vond dit zalig!

Mijn conclusie? Ik en mijn vriend hebben genoten van onze 2 dagen samen maar we vinden zelf dat het te duur is voor wat we gekregen hebben. We dachten ook dat alles privé ging zijn maar op het domein zelf zijn nog andere koppels ook die blijven overnachten. We kwamen dus af en toe wel mensen tegen. Ons huisje en de mystic water waren wel goed afgezonderd. Het bed was voor ons ook minder, we hebben alle twee niet zo geweldig geslapen en de mensen dat mij kennen weten dat ik normaal overal slaap. Het laatste puntje dat we iets minder vonden waren de badjassen en sloefjes. Er lagen 2 XL badjassen en 2 paar sloefjes ook dezelfde maat. Voor mijn vriend paste deze perfect voor mij waren deze veel te groot. Een tip voor de eigenaar is misschien om op voorhand te vragen aan de mensen wat hun maat is zodat de kleding toch iets beter past.

Ik ga in ieder geval nog eens terug voor een massage. Of ik terug een dag en nacht zou gaan weet ik niet. Het was een leuke ervaring om een keer mee te maken maar iets te duur voor ons. Wel moet ik zeggen dat het personeel heel vriendelijk was en ze heel de tijd klaar stonden om ons te helpen.

Voor mensen die zelf graag een kijkje gaan nemen: Nooz 

Plaats een reactie