Domaine saint esteve

Vorige week ben ik een week naar Millau (Frankrijk) geweest met mijn vriend en nog een bevriend koppel. De komende dagen ga je op mijn blog mijn volledige reis kunnen lezen en wat ik er van vond. Vandaag begin ik met onze camping.

SONY DSC
de receptie

Ikzelf ga normaal altijd op vakantie in een hotel. Maar we wilde dit jaar samen met het andere koppel een reis maken die niet al te duur was. Ik ben dan beginnen zoeken op booking.com en kwam dan  terecht op domaine saint esteve. Deze camping heeft chalets en een hotel. Omdat ze een hotel hebben kan je er dus ook ontbijtbuffet krijgen. Dit vond ik een groot plus punt want als ik op vakantie ben schuif ik graag gewoon met mijn beentjes onder tafel zonder er zelf veel voor te doen.

Op booking.com hebben we dan een chalet gereserveerd. Ik moet zeggen ik ben heel tevreden over de werking van booking.com je kan tot een paar dagen op voorhand annuleren zonder extra kosten. Voor de rest is de aankomst etc… allemaal goed verlopen.

Het domein heeft een gezellige Franse stijl met een mix van een meer moderne stijl.  Alles is hier ook heel proper. Er is een restaurant. Hier hebben we alleen het ontbijt gegeten. Ook is er een infinity pool! Oh ja! Ik was hier zo blij mee. Ik had het al veel op foto’s gezien maar nog nooit in het echt. Voor de rest is er ook een petanque baan, en kan hier ook indien nodig je was doen.

SONY DSC
de infinity pool

De chalet zelf was ook heel proper en gezellig wel was het aan de kleine kant. Voor ons maakte dit niet zo veel uit omdat we heel goed weer hadden en dus altijd buiten op ons terras hebben gegeten. Voor de rest zaten wij alleen maar in de chalet om te slapen. Ook was alles aanwezig om zelf een makkelijk gerecht te maken. Nog een pluspunt vind ik dat er een afwasmachine is. Er was in de chalet zelf airco. In de slaapkamers niet maar als je de deur open laat verkoelt de airco je slaapkamer mee.

Nog even over het ontbijt:  je kon bij aankomst kiezen. Je kan voor 10 euro extra per dag per persoon voor het ontbijtbuffet kiezen. Dit hadden wij dus gedaan. Maar je kon ook enkele dingen bestellen bij de receptie (baguette, croissants,….) zodat je zelf op de chalet kon eten. Ook kan je gewoon zelf naar de winkel rijden en zelf je ontbijt samenstellen.

Ik vond 10 euro voor het ontbijt wel meer als genoeg. Het was niet super uitgebreid en elke dag het zelfde waardoor je op het einde van de week het ontbijt wel beu bent. Ook waren er bijna gaan streekgerechten. Het ontbijt werd ook niet goed aangevuld. De laatste dagen was er een bus aangekomen met toeristen die voor ons kwamen ontbijten waardoor wij het vaak met de restjes moesten doen omdat ze het niet goed aanvulde.

Al bij al was deze camping dus zeker en vast de moeite. Ook is het heel centraal gelegen en is al het personeel heel vriendelijk. Ze spreken Engels voor degene die geen Frans kunnen. Je krijgt bij aankomst ook een kaart mee van Millau en veel extra info over wat je er allemaal kan doen en indien je het vraagt geven ze suggesties over waar je het beste kan eten in Millau.

 

 

 

Plaats een reactie